Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 24-svenska-vilda-djur
Läst 944 ggr
DianaK
0

Skogens vackraste kille!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Möten med en av skogens vackraste killar:) ilsken var han tjäderkillen, aldrig trodde jag att jag skulle bli rädd för en tjäder,han gav sig till och med på bilen, det har jag aldrig varit med om.

Men visst är han fin?

Mvh/DianaK

Foto:HN Strandberg

DianaK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till bild. han stod vid vägkanten i Gravendal och rusade ut mot bilen när vi kom. Tycker han är otroligt vacker men jag går då aldrig i närheten av en tjäderhane efter detta (om jag inte absolut måste:)

/Diana 

Foto:HN Strandberg

amaira
0

Kyss Absolut vacker! ja, vackrast.

Det är otroligt en sådan kraft det kan finnas i en sådan där "liten" gynnare.

WesthKiowas
0

Hi hi, vilken lite tuffing! Jag skulle gärna se en sådan live nån gång…fast på håll Flört

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Christina
0

Så kul Diana att du fångade honom på bild. Har aldrig sett någon tjäder hos oss. En riktig upplevelse!

DianaK
0

Tjädern är nästan försvunnen på många områden där den annars funnits för att  skogsbolag hugger ner skog som är viktig lekplatser för tjädern. här i våra trakter tex finns tjädern snart endast kvar i privatägda skogsmarker och reservatsområden, de större skogsbolagen tar absolut ingen hänsyn alls till tjäderlekplatserna vilket är för sorgligt.

Har till och med hört att när skogsbolagen avverkar skog under vår och sommar då djuren har sina ungar,så är det folk som kommit till platsen och det ligger massor med ihjälkörda fågelungar. alla lagar och paragrafer som gäller oss vanligt folk gäller tydligen inte dem när det gäller att visa hänsyn under den så viktiga och känsliga perioden för många av skogens innevånare. Blir så förbaskad och upprörd då man får höra att det går till på detta sätt.Ledsen 

Ett område ca 7km från oss avverkades skog där man sett vitryggad hackspett. Själv tycker jag att det är rena rovdriften på skog, det man var så rädd för som barn är idag dagens verklighet, att 

**SKOGEN DEN VACKRA NATUREN OCH DESS INNEVÅNARE FÖRSVINNER OCH UTROTAS….. 
**

JMax
0

Fin!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

StefanW
0

Jag har mött en tjäder när jag var yngre (ett tag sen) som tur var satt man på mopeden så man kunde dra iväg….bättre fly än illa fäkta.

Stefan - Modellbyggare

Tina-A
0

Väldigt vacker! Vart hittade du en sån fin tjäder?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Madde
0

Han var riktigt stilig. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

DianaK
0

#4 vi filmade honom också,han hackade eller nöp på ena fram däcket till bilen, vi höll inte på att ta oss där i från han flyttade inte på sig:)

#8 Gravendal vi var på väg till Fredriksberg, har inte sett till honom någe mer skogen är avverkad, hoppas han hittat en annan skog att få vara i.

Vad roligt att ni tycker att han är fin!Glad

Faxlin
0

Mycket fina bilder. Kan tänka mig att det inte var trevligt att bli attackerad dock.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars