Styvmorsvioler blommar
Det stod i GP idag att man hittat blommande Styvmorsvioler i Bohuslän.
Jag har varit med om detta tidigare varma vintrar. Vi hade en massa av dessa violer vid sommarstugan och var det en varm vinter så kunde de blomma i november-december.
Naturen är nyckfull…
/Maria
Stackars små blomsingar……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag har hittat gullvivor, vintergröna och ringblommor som blommar. Gullvivorna växer i en öppen rabatt och är så näpna där de kikar fram
små stackars blombarn
#3 Håller med dig. Stackars blommorna och stackars naturen och dess miljö. Det blir ju helt fel, med dessa varma klimat. Sen om de kommer en köldknäpp, så klarar de ju inte det. Och vi får ingen blommig vår att titta på/njuta av……
#4 Fast de gånger violerna blommade på vintern så kom de som vanligt på sommaren i alla fall. Jag tror att naturen klarar omställningar ganska bra.
I början av 1900-talet lär vi ha haft en del riktigt varma vintrrar också.
/Maria
Jag har fortfarande smultron på mina plantor ute (A) Det ni ;) Bor i Uppland =)
Hakuna matata!
#6 oj, har du smultron?
Hur smakar dom då? Är de lite sura kanske? Eller smakar de fortfarande sommargott?
Jag tillhör också Uppland och min dill växer fortfarande på balkongen……Persiljan på balkongen höll sig ganska länge den också, men den har lagt av nu.

Ja just det, persilja har jag i landet och den är så grön och fin. Undrar om den klarar denna köldknäpp som kommer nu?
Inte om du har så kallt som vi. 7 grader minus nu. MEn du kan ju ta persiljan och frysa ner den! Funkar ju att ha i inläggningar och maträtter i allafall

Har redan frysen full med färdighackad persilja. Däremot så är det ett stående inslag i kaninens mat när han kommer lös och har gående lunchbuffé i landet bland jordgubbsblad, smultronblad, persilja och senblommande ringblommor.
#7 Nej dom är röda och fina förutom dom som kommit de senaste veckorna som i brist på solljus är lite halvljusa ^^
Hakuna matata!
såg blommande ringblommor igår! Fast i natt har det varit -5, men de kanske klarar det intill husväggen…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
# Va? Vitsippor? Nu? Det var det värsta……