Herregud... :(
Under länken nedan finns lite bilder från Kina. Jag hoppas verkligen att omvärlden och kineserna själva kan hjälpas åt att förbättra situationen där. Inte minst för alla stackare som föds och växer upp där, mitt i eländet.
// Staffan

Hittar inga ord. Finns det ingen bland makthavarna som har lite vett och kan börja förändra hur det är där. 
Helt sanslöst. tråden ligger på "miljö ifokus" och jag har svarat där. Man finner inte ord för det.

Ja, det var jag som postade den här först innan jag kom på att det ju faktiskt finns en sajt om just Miljö också. Å andra sidan passar ju tråden rätt bra in på båda sajterna; det finns ju bara ett hav…
// Staffan
Ja, givetvis har denna tråd sitt berättigande här! Rusktigt….. I ett land som inte ens har ett existerande ord för Djurskydd, så är det kanske inte så konstigt?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hur vi kan bidra? Köp inte billiga julklappar tillverkade i mellanöstern. Besök en julmarknad och köp en fin handgjord julklapp istället.
Jag är ofantligt glad att mina barn växer upp i Storskogen bland vildsvin, grodyngel, ekorrar, jaktlaget och vitsippor.
Jag är mållös och förtvivlad.
Det är en rysare som alla behöver se, du kan få lägga in den på LK också Staffan!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.