Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 28-övrigt
Läst 804 ggr
bjorsa
0

2007-01-19 Dagens bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De fanns ingen dagens bild så jag startar en hoppas det är ok?

Har försökt att fota fåglar men allt går bara på tok endera så fungerar inte slavblixten eller som nu på morgonen på tok för dåligt ljus å alldeles för mkt grener dvs kameran låser fokus på någon gren å inte på pippin :-)

Men fick en bild men då visade den baksidan till :-)

mvh/bjorsa

bildochfoto
0

Skratt…förstår problemet… Jag har köpt mitt 70-300mm igår, men har inte hunnit testa…

Här kommer istället en bild på ett ekollonhuva eller vad man nu kallar de…

bjorsa
0

:-)Nu förstår jag din bild bättre än vad jag gjorde på naturfoto där kunde jag inte fatta "hood" :-)) fin bild på ekollonskalet eller huven :-)

Du skall se att fåglarna gärna vänder andra sidan till eller så får man fokus på alla dessa grenar som någon placerat ut övarallt i naturen å till vilken nytta :-))?

mvh/bjorsa

DianaK
0

Här är det kallt idag,brrrr fryser:)

DianaK
0

Det finns dom som verkligen gillar snö och kylan:))

DianaK
0

Och en sista bild från oss för idag.

Ha en trevlig helg, mvh/Diana

Faxlin
0

Ohh, vad roligt bjorsa att du startade denna. Jag hade nästan gett upp hoppet med dessa trådar. Men nu ser jag att jag gav upp för tidigt.
Självklart ska ni starta upp den om ingen annan har gjort det först.

Som vanligt tycker jag dina bilder är super även om du inte gör det ;-)

#1: Din bild var också fin.

Hualigen DianaK det ser lika kallt ut hos dig som hos mig. Fast här är djuren också glada. :-)
Bilderna var mysiga. tycker om den med vovvarna på-

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

DianaK
0

Tack ÅsaF, ja här är det riktigt kallt och mer snö kommer i morgon hotar man med på vädernyheterna:)) Det blev en till bild på min knasboll till vovve.

Fin talgoxbild bjorsan, #1 också en kanon bildGlad

Martin
0

Inga foton att bidra med idag tyvärr (dessutom riktigt grått och ösregn ute så det är inte fotoväder direkt…), men för tips om fågelfoto så kolla tråden "Naturfotograf Andreas Kanon". Finns både här med länk till artikeln som ligger på FotoIFokus eller så finns den då som sagt om man går in där istället, under Artiklar.

mvh Martin

bjorsa
0

#8 Marnyman du vet väl finns inget dåligt väder bara dåliga kläder så ut å fota nu :-)Såg din kanon intervju å den var kanon :-)

Diana han verkar ha mkt energi din hund fina bilder på hundarna

#6 Åsa va bra att de var ok med att starta upp en dagens då e de bara att starta en när man har foton å andan faller på :-)

mvh/bjorsa

Faxlin
0

#9: Exakt, blir så mycket roligare om det är fler trådskapare än bara jag :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Christina
0

Det där med småfåglar och foto ÄR svårt.

Har tillbringat lång stund med att försöka dokumentera sällskapslivet och trängseln runt mina tre fågelbord men gav upp.