Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett07-faunan-alla-våra-djur
Läst 1849 ggr
catfoot
2010-01-21 19:25
0

Stackars Grisar

Såg nyss på Rapport hur danska svinfarmare kapade svansen på kultingarna, lilla stackars grisen skrek …Fy f*n..Hur vi gör mot djuren..Finns det inget land som man kan tro behandlar våra djur med respekt..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

heliotropes
2010-01-21 19:59
0

Nämen fy!! Varför då??

Eva // medarbetare på Perser

catfoot
2010-01-21 20:03
0

Hade nått med att dom bet eller gnagde på varandra knorrar..Gissar att det är små utrymmen de små lever på…Jag mådde illa, å var tvungen att gå från tv,n då hörde jag ett kultingskrik…Huuuu, det gör ont i mig..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

heliotropes
2010-01-21 20:32
0

Nog för att grisar kan skrika hjärtskärande för det minsta lilla,man behöver bara lyfta upp dom, men här hade dom verkligen skäl att skrika…Djur ska inte behöva bo så trångt att de dessa ingrepp behövs..fy!!Rynkar på näsan

Eva // medarbetare på Perser

isa
2010-01-21 21:05
0

Ja, fy ,Jag mår jättedåligt. Stackars, stackars de grisarna.Gråter

Hawknestgrove
2010-01-21 21:27
0

ja, såg något liknande om det som djurrättsallinsen håller på med och jag tycker de är riktiga fegisar! De vågar alltså inte stå upp och vittna! OCh man drar aldrig ut tänder på smågrisar. Man klipper av dem med avbitartång, i samband med kastreringen. Detta för, arr suggan blir sårig annars, för kultingarna har sylvassa tänder.JAg vet, för jag har själv en gång i tiden fött upp grisar i liten skala OK, det är vidrigt att de klipper svansar, men att inte våga ställa upp och vittna, som nu i HAlland och sydvästra Sverige, då är man bra feg! De är ju inet ensamma1 Så nu riskerar ju alltign att läggas ner på grund av att de inte vill upp i rätten!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Cuyo]
2010-01-21 22:27
0

Hej Jag läste det här oxå jag är så le på det här så jag tror att jag inte går in på nog¨n tidning mer,för där stor ju nästan bara om det här nu fy-fann säger jag bara

hej Cuyo

Hawknestgrove
2010-01-21 22:53
0

ja jag ger inte 5 ruttna lingo för den där Djurrättsalliansen. Ok, jag tycker också, att det är fel, att inte bedöva grisarna när man kastrerar dem, en kylspray borde ju vara helt Ok. och de stora fabrikerna med tusentals djur…. Nä, då blir det fel. MEn som de säger, de har alltså dokumenterat i 20 år! OCh inte sagt något förrän nu! OCh sen kan de inte stå för det ens!

Maria
2010-01-22 20:58
0

#7 Håller med dig till 100%

/Maria

HellviHumle
2010-01-23 19:50
0

#7 Det kan ju bero på att de inte alltid hållit sig till sanningen i de bilder de visat. Det finns uppgifter som bevisligen inte stämmer. Det kan ju också bero på att de brutit sig in, vilket knappast talar till deras fördel.

HH

Maria
2010-01-23 19:56
0

#9 Bryter man sig in i avsikt att påvisa djurmisshandel eller annan vanskötsel så står man väl ändå för vad man gjort…? Annars är man en fegis.

/Maria

moondancer
2010-01-24 01:17
0

Är inte direkt frvånad att sånt här kan ske, då griskultingar fortfarande kastreras utan bedövning…

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Hawknestgrove
2010-01-24 13:33
0

jo, men såna lögner!!!!! De säger att man DRAR ut tänder på smågrisar. Bullshit. MAn klipper tänderna, då de är sylvassa och kan skada suggan! OCh man använder som på bilderna, ofta en avbitartång. Ok, att fabriksgrisar inte får halm att böka i , det tycker jag är jättefel, och att besättningar på 2-3000 grisar är för stort, men  vill man djuren väl, som de säger sig vilja, och har gjort en anmälan här i Sverige, då får man baaske mig stå upp och vittna även om man riskerar straff för att man brutit sig in.  HAr jag fel, är det inte Djurrättsalliansen, som var en av dem som släppte ut minkar i det fria? Idiot von Dåre……

Maria
2010-01-25 19:38
0

Här kommer en länk.

Läs

Alltid något…

/Maria

Hawknestgrove
2010-01-25 20:06
0

ja det är bra! Har man tatt f*n i båten, så får man ro honom i land!"

Maria
2010-01-25 20:07
0

#14 Exakt…

/Maria