Spelregler
Spelregler bajsboll
En eller fler katter/kattungar kan delta. 1. Bajsbollarna som används i spelet ska vara torra, runda och inte för stora, för att rulla bra och rymmas i de olika målen.
2. Bara golv passar bäst som spelplan.
3. Spelas företrädesvis nattetid, precis när ägarna ska somna.
4. Avsikten med spelet: Först till 250 poäng inom en 8 timmars period, fördelat på 4 spelperioder på 1 timme, varvat med 4 stycken 1-timmes viloperioder. Poängberäkning 1) Hämtning av spelpjäser i sandlådan: Två-tass grepp. 2 poäng En-tass grepp. 5 poäng Hämtning av olämplig/kladdig spelpjäs. -5 poäng 2) Dribbling av bajsboll: Non-stop inom 1 meters radie från sandlåda. 3 poäng Non-stop över köksgolvet. 5 poäng Non-stop från sandlådan till köket och vidare in i vardagsrummet. 7 poäng Samma som ovan, men med i närvaro av mattes middagsgäster. 10 poäng 3) Passning av bajsboll (i luften minst 2 sekunder!): Enkel passning rakt upp i luften. 3 poäng Framåtpassning. 5 poäng Bollen går sönder av kraften i slaget. 10 poäng 4) Målskott i bajsboll spelet: Under spis eller kylskåp. 5 poäng Under möbel med högst 2 cm springa under. 10 poäng Mitt i matskålen 15 poäng I vattenskålen. 25 poäng Bonuspoäng i bajsboll: A) Vattenskålsmål: För varje timme före upptäckt. 5 poäng Nästan upplöst boll vid upptäckt. 10 poäng Om ägaren får kväljningar vid upptäckten. 15 poäng B) Placering: För bra placering så att ägaren trampar på bajsbollen med bara fötter. 10 poäng Om bajsbollen fastnar under ägarens bara fot. 15 poäng C) Flyttning av bajsboll uppför trappa: Med munnen (har aldrig hänt hittills). 5 poäng Med hjälp av tassarna, ett trappsteg i taget. 10 poäng I trätrappa mellan kl. 24-06. 20 poäng D) Nattbonus: Efter att ljuset släckts 5 poäng Efter kl. 02.00 10 poäng Om ägaren konfiskerar bollen, och du har en ny i spel inom 10 minuter.
Mina 2 yngsta har i kväll kommit upp i nästan full poäng
Maggan47

här kör vi med gummibollar… känns fräschare…köpte nya eftersom carmis älskar dom…. dom byter våning så jag tror att jag kanske har en eller ett par hundar….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
haha!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Den där tvåkronorskatten kör med snygga halsband här. HAwknest har ju nästan midjelågnt hår, hon är för snål för att klippa sig.Så han fabricerar fräsiga lukthalsband här av bajs och hår.

Nåt av det roligaste jag läst på länge.
Satt bara och väntade på varianten "Passa bajsbollen till matte när hon sitter i soffan, 5 P. Passa bajsbollen till matte när hon gått och lagt sig 10p"
Hatar cancer och älskar vårlökar.