När jag gick ut...
…på min promenad förut, så stod det ett rådjur & åt av fågelmaten i vår häck. Nu kollade jag ut & det står kvar & mumsar….
Detta rådjur är ensamt. Sen finns det ett gäng på tre stycken som besöker fågelmaten.
Här har vi en mamma med fjolårs tvillingar samt ett "adoptiv barn" i samma ålder som är runt knuten stup i ett! =)
Hakuna matata!

Mysigt att få njuta av dem live.
Fast hö kanske är bättre mat för dem
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Nu bor vi mitt i stan, en km till torget & lägger solrosfrö i häcken åt fåglarna….

älskar att se livet där ute från fönstret… synd att jag så sällan tar chansen…..får bli bättre på det….fast just nu tror jag inte rådjuren orkar knata runt så mycket i snön…. orörd snö på baksidan…. bara grannens katt som gått närmast husknuten…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
ja verkligen! Tusen tack!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alltid fint med naturbilder 
Tack för att du delar med dig
Oj, oj, oj nu blir jag lite avis på dig Olle. Jag vill också ta foton på rådjuren, men här kommer de efter mörkrets inbrott.
Jätthärliga foton som du har fått på rådjuren. Grattis till dom 
Ja vi har inte så många här, vi har väl tre stycken som brukar gå nere på gärdet.
Tack Branneli, Spectabile och Gunilla! Här har rådjuren vant sig vid min matplats allteftersom, och är numera så orädda att de kommer fram dygnet runt. Inte bryr de sig heller så mycket om att jag sitter vid det öppna köksfönstret och fotograferar, ca 10 meter ifrån dem, bara jag är försiktig. Jag har fått hur många bra bilder på dem som helst under helgerna - "tyvärr" jobbar jag i veckorna och kan då inte vara hos mina djur i dagsljus. Det är fantastiskt att kunna hjälpa vilda djur som har det svårt, och se hur tacksamt de då visar upp sig. Men lite respekt måste finnas kvar, så jag försöker inte vänja dem vid att jag rör mig ute i deras närhet.
Olle
Det är du som ska ha tack för de fina bilderna!

hahah, fest i Kapernaum!
att få titta på dessa vackra djur live. Tänk om alla kunde få uppleva det, då får nog tv mindre publik