Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 18-dagens-bild-fototävlingar
Läst 1138 ggr
Mandrakonian
0

2007-01-26 Dagens Bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Passade på att fota fåglar när jag matade dom , dom hjälper mig med att tränna på att fotografera i rörelse samt att dom får mat nu när det är svårt för dom att skaffa det. Dom har blivit mer och mer modiga nu när dom känner igen mig och jag kan komma bra nära nu.

Mandrakonian
0

Här hade jag turen att få med landnings rörelser.

Mandrakonian
0

Här kommer det en annan gäst i våra trakter .

Mandrakonian
0

Här är min favorit fågel som jag tycker är enormt vackert att fotografera

Christina
0

Hög kvalitet och spännande bilder. Väldigt roligt att du delar med dig av dem.

montax
0

Hihi, jag har också varit ute och matat fåglar. Skrattande

I mitt fall ett gäng koltrastar som håller till i en skogsglänta. De blir alldeles tossiga när det vankas ostbitar!

Denna koltrasttjej satt och väntade på godsakerna. Jag har plåtat med 105 mm här.

De fick även frön, mosade talgbollar och äppelhalvor. Det är inte bara koltrastar där utan man kan se talgoxar och gulsparvar också.

montax
0

Jag hittade en sk snölarv som kravlade uppför en kvist. Skrattande

Mandrakonian
0

Tack så mycket #4. Härliga bilder montax! idag passade att fota när jag matade fåglarna ute .

DianaK
0

Vackra bilder:)) Här är mitt bidrag, mina två voffsingar och en av mamma & Bosses vovvar.

Mvh/DianaKSkrattande

bjorsa
0

Fina bilder gillar anden som är på inflygning snyggt fotat å kajan är ju en cool kille och han fixerar grenen framför sig med blicken bra bilder i hela strängen .

mvh/bjorsa

Martin
0

Mandrakonian, din bild i #0 var riktigt häftig. Kanonfokus på kroppen och rörelseoskärpa på vingarna - snyggt! Även de övriga fotona i tråden gillas!

mvh Martin

Faxlin
0

Otroligt vad duktiga ni är allihopa. Alla fotona var jättefina. Sedan fastnade man lite extra för ett par. Men de var hög kvalite rakt igenom. Skojigt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars