Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett18-dagens-bild-fototävlingar
Läst 809 ggr
Petter
0

2007-01-31 Dagens bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag när jag föjde barnen till skolbussen fick vi pulsa i snö! Om man bara är klädd är det faktiskt mysigt!

Petter
0

Ett kort till.

montax
0

Härliga snöbilder! Hos mig börjar snön töa bort. :-(

Dagens bild är från igår. Denna koltrasttjej är lite modig och vågar vänta bara någon meter från mig medan jag prasslar med påsen med ostbitar. :-)

Soshila
0

Snö! Härligt… men ändå börjar jag så smått längta efter grönska o värmande solsken Fundersam

Här smälter det i alla fall idag!

Petter
0

Nä, inte grönska än på en tid. Vi har nästan nyss kommit igång med skidåkning här. Våra barn håller på med längdskidåkning. Tävlingssäsongen har nyligen kommit igång så vi vill ha snö minst mars ut och gärna halva april!

Men visst, värmande sol och tussilago är bland det finaste jag vet, det blir man så glad av!

Soshila
0

Oj! Ja, jag får nog längta ett tag till. Men jag antar att du bor läte längre norrut än jag?

Petter
0

Ja, det är väl några mil mellan Jönköping och Örnsköldsvik. När blommar tussilagon hos er? Här kan man börja se dem i början på maj ca.

Soshila
0

Ja du, det vet jag inte säkert, men nog är det tidigare än maj! Ska berätta när jag ser den första.

Hittade en annan fin "blomma" idag.

Petter
0

Jag ser att Du är ny här på forumet. VÄLKOMMEN!

Christina
0

#7 Den var fin - ger minne av blomning som varit.

Soshila
0

Tack Petter! Verkar va ett trevligt forum tycker jag.

och tack Christina! Jag blev så glad när jag hittade den mit i all den smutsiga smältande snön.

Någon som vet vad det är? Jag fick för mig att den kommer från en ek, det som sitter runt ekollonen.

BigBr
0

Jag tror att det är resterva av en hasselnöt, kanske en som aldrig blev mogen.

Soshila
0

Ja! Ekollon ser ju inte alls ut så när jag tänker efter… hassel ska det va. Tack!