Ren matades till döds
Djurplågare härjar i Norrland
Renägare i norra Norrland misstänker att en djurplågare härjar.
Detta sedan sabotage lett till att en ren dött.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6776597.ab
Hej det här gör mej mycket upprörd när man får läsa om det här,vist är det bra att vi tänker på djuren men inte faan ska vi ploga dom till döds med för mycket mat,som förmodligen har hänt här,för det är ju igen som vet hur det har hänt men är det en människa som har gjort det så tycker jag att det är för djävligt,att dom här människorna oxå ska ge sej på våra vilda djur och det tycker jag en ren är.
hej Cuyo
Här på en här öppna tråden tycks det inte vara något av intresse för det här,så nu flyttar jag den till vår eget lilla kryp in hi hi
Hej Cuyo
Verkar ha hänt en gång.
Att dom "härjar" är nog mer Aftonbladets ide.
Troligen oförstånd..eller att det gått fel när någon försökt själa pelletsen till sina egna djur kanske.
Har svårt att tro att det skulle vara medvetet då jag inte tror att många förstår konsekvensen av ett sånt handlande
Men..man vet ju aldrig.
Ett väldigt dumt tilltag i alla fall
-Anders
Nej, Chano, du är ju uppifrån de trakterna, så du kanske vet lite om just detta fenomen. OCh jag läste det jag med. Tänkte i båda banorna. lika hemsk om det är medvetet djurplågeri, som om det är någon, som vill väl. I det senare fallet så tycker jag synd om både renarna och personen.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har aldrig hört att det hänt förut.
Och det händer också ibland att nytillkomna renar till en utfodring tar sig för mycket och mår dåligt efter en tids svältande.
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår vad som hänt.
Man utfudrar i omgångar och ofta för att slippa fenomenet.
Ändå tillkommer svältare som kan ta sig för mycket.
Äh..jag tycker hela artikeln verkar sensation som inte är verklighetsbaserad.
Visst kan det vara en sann saga i stunden och för den ren som drabbats men jag har aldrig hört om att det skulle ha förekommit att någon gjort det medvetet förut.
Grejen är att jag har svårt för att tro på det hela helt enkelt.
Det känns inte rätt helt enkelt.
Men ok..någon släpper ut en massa mat och en svältande ren äter för mycket medan de som är vana att bli utfodrade överlever.
Trist
-Anders
Anders, tror att cuyo menar, att han tar det till sin egen slutna grupp på Ning. OCh han menade inget illa. Ta och red ut det via Pm. För om det är någon som vill djuren väl, så är det han. HAn blev väl kanske bara otålig, att det inte var någon som reagerade på ett dygn…..
HAr ni blivit eniga nu? Att det hela består av ett missförstånd?
Det är jag som ska be om ursäkt förstås
Missade totalt det hela
Ingen fara!
..Ja, antingen är det ren djurplågeri, eller oförstånd..men idag har man lät sig att det finns så med folk som gärna plågar djur till döds…Fy F*n..