Myggmedel..
ja+ hur gick det? JAg svarade i Stirrups tråd om att hon skulle forska på Djungelolja…. annars så får du väl hänga upp myggnät runt ninen på nätterna, hahaha
Du kan väl höra med stirrup?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja Marie föreslog myggnät..men inser att det inte är genomförbart..i tanke på hans stora rastbur..Skulle innebära stora mänger myggnät…Trodde först att det var lätt löst..men ack vad jag bedrog mig…nått man sprayar eller stryker på ninen är nog bäst…
Hittade nått om Exner Petguard…
Ok????? annars så kanske han vill äta vitlök, hahaha!

har du frågat på kanin-sajten?…
vet tyvärr inget….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
exner verkar inte vara nån höjdare…
Jag brukar smeta in min hud med bäckolja då myggen är som värst. Alla andra myggmedel är väll giftiga skulle jag väll tro.
Bäck olja, vart hittar jag det??….Har spritt ut lite vitlök i buren nu ikväll, i hopp om att nin ska få det lite bättre…Var in till vetten å frågade vad man skulle använda…Å dom sa att det fanns inga medel som var bra för niner, i tanke på att dom tvättar sig kroniskt….Så, alltså…Niner måste leva med att bli sönderbiten, hmmmmm.
Jag köper det där dom säljer friluftsutrustning. Det luktar kära men jag spär ut det med vatten.
Jag tror nog ändå jag skulle satsa på myggnät, köp en billig sänghimmel eller vanliga gardiner på ikea av "nätvarianten" så blir det både enkelt och billigt!
Annars är det nästan bara beckolja eller hjorthornsolja som är naturligt och verkligen fungerar.
Vitlök rekomenderar jag inte då det är blodförtunnande och rent av dödligt för vissa smådjur. Hur mycket kaniner reagerar vet jag inte, men det är inte bra i större mängder för varken folk eller fä.
Hakuna matata!
Har själv kanin och tyvärr finns inga medel för varken mygg eller fästingar för kaniner som inte är direkt skadliga.
#11 Hjorthornsolja kan inte vara fasligt då det är slaktrester som man gör olja av. Med andra ord helt naturligt, men luktar vedervärdigt - både för mygg och människor.
Hakuna matata!
#13 Möjligen men kaniner är väldigt känsliga djur. Men det är ju ägarens val. Jag hade i alla fall gjort miljön mer myggfri än att ta risken med att testa.
#14 Ja jag håller med dig helt.
Länkar för övrigt till Ikeas gardiner här. Varje enskild gardin har måtten
Längd: 250 cm
Bredd: 280 cm
Dock köper man dem parvis vilket kostar 39 kr.
Kan man få billigare myggnät? ;)
Sedan kan man göra (som jag fått inspiration till att göra av denna tråd, fast till mina vanliga fönster) som så att man använder kardborreband som har två självhäftande sidor. Finns på Clas Ohlsson
Sätt dit dem på buren - lägg på ditt nät - klipp bort överflödigt - dra sedan bort ditt nya nät fast man delar på kardborren (de den ena sidan följer med tyget och den andra sitter kvar)!
Hakuna matata!
Ja det var ju en toppenlösning!#15…..
#17 Visst var det!
Jag vet vad jag ska inhandla nästa vistelse i stan i.af då jag har mängder med fluger som jag vill stänga ute!
Hakuna matata!