Roliga svampbilder!
Jag rensade bland mina bilder och var bara tvungen att visa denna… 
Bilden är tagen av mig då jag skulle på en kurs. I samma byggnad var det en dam i 70-års åldern som hade en utställning med akvarellmålningar på diverse svampar. Jag visste dock inte om det när jag såg denna bilden. Jag stod länge och väl för att beskåda denna bild innan jag slutligen förstod vad det var (efter att ha sett de andra bilderna i serien).
Trädet bakom var ju välplaceratt i.af! 
Hakuna matata!
Jag måste även tillägga denna bilden!
Vi (ungdomsgården) hade varit ute på tipspromenad och med oss fick vi en lista på diverse saker vi skulle plocka med oss längst vägen.
Svamp stod först på listan och vi tog två för säkerhets skull, resten glömde vi tyvärr bort haha!
Poängen var att när vi kom tillbaka så skulle vi göra något med dem som vi också skulle berätta om vad det skulel föreställa och vad som hände.
Flera andra hade gjort små landskap av mossa och kottekor och berättade de mest lustiga historier. Vi kände oss väll måttligt förvirrade som helt hade glömt bort detta.
Men sagt och gjort. Vi satte ihop våra två svampar som råkade bli en snigel (av allt man nu kan lyckas med) och sjöng sedan "Lilla snigel" i kör
Och med denna helt improviserade snigel som det råkade bli så vann vi den lilla extratävlingen! Hihi 
Ska för övrigt tillägga att ja är känd som snigelälskaren då vi brukar ta in stackare som blivit frisserade av gräsklipparen tills de återhämtat sig igen 
Hakuna matata!
haha den första kallas i SKåne för "prästaballe". Stinksvamp eller liksvamp. Fy tusan vad de luktar om man kommer inpå dem en bit… Finns även små….. Deras unga stadium kallas för häxägg och ska visst kunna ätas om man friterar dem… Jag avstår….Den andra kombinationen var för söt!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag vill dock ändå inte förstå mig på hur man kunde placera trädets hål precis bakom… 
Hakuna matata!
Kul humor……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....