Oväntad gäst
Vi fick en oväntad gäst till kaffet för några dagar sedan. En groda hoppade i gräset och in i vinbärsbuskarna. Katten blev lite väl intresserad, så jag passade på att fånga in den innan katten gjorde det. Väldigt livlig krabat - har aldrig varit med om en mer svårfångad groda!
Förstår inte riktigt varför den var i trädgården, så jag gick upp i skogen med den. Tyvärr var bäcken nästan helt uttorkad, men det slår ändå trädgårdar med katter och bilvägar.
Är det en vanlig groda? Tyckte den såg så grönaktig ut.
_No way! Yes way!
Jag vet inte vad de heter, men jag tror inte den är så ovanlig. Fin är den i alla fall. Jättegullig.
Jag gillar grodor.
Jag har sett såna förut i skogen. Det var nog bra att du lade dit den i skogen. Snällt av dig.
Jag tror de bara heter vanlig groda. Men jag gissar bara, så jag överlåter vetandet till våra experter härinne.
Förresten, är det inte en skogsgroda?
Kan de heta så?
Ja, jag är också en sucker för grodor och andra "krälande" varelser. Med "vanlig groda" menade jag populärnamnet på arten och inte om det var en ovanlig sort
Tror nog också att det är en sådan, men är lite osäker iom att de andra varit mer bruna.
Kollade på skogsgroda och visst var den lik, men enligt wikipedia är det en nordamerikansk art.
Skogen ligger inte mer än två hus bort, så det var inte en alltför stor uppoffring att gå dit med den 
_No way! Yes way!
verkligen söt…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Åkergroda, kanske?
HH