Är (var) det en sork?

R.I.P. sötnosen!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Ja söt var den! Sist jag hade en liten gnagare här hann jag rädda den, det var en hasselmus som lyckats gömma sig i ett hörn, men inte denna gången…
Det är inte så ofta det kommer in såna djur här, trots att jag bor i skogskanten, men det händer ibland. Min trädgård är även rastgård till mina katter så det är livsfarligt för dem, önskar att de kände kattlukten och höll sig borta.
japp en läbbig sork. Maskbärare nr 1…. OCh marodör i trädgården….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men söt
Tack, då vet jag att det var en sork!
Och mina katter skulle nog inte få för sig att äta något liknande även om jag hade gett dem chansen, död = stilla = tråkig. Mat blir de ju serverade…men jaga är kul!
Hade däremot en hund förut som jagade sork…och svalde dem hela. Han var så snabb att jag aldrig hann se dem, förutom en som han kräktes upp men den var betydligt större än denna.
Trädgården hinner de inte göra så mycket åt…inte med mina vaktkatter, men jag önskar ändå att de höll sig borta. Är liksom inte så förtjust i dödsskrik och döda smådjur i trädgården.
Men jag gläds fortfarande åt att jag hann rädda hasselmusen för något år sen, man får vara glad för det lilla
ja hasselmöss och riktiga skogmöss är fina. De skadar ju inget, liksom de små näbbmössen.
Hade kul häromdagen, snacka om effektiv… En räv på gärdet här, han fångade sork. Han bara samlade dem i käften! Fyllde på liksom! Räknade till fem st i gapet!

det var en listig räv gunilla….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
ja det såg så kul ut….. dök ner i hålorna med munnen full och bara fyllde på…..

#8 Kan nästan se det framför mig
Säkert en mammaräv med en kull ungar som blev glada.
ja antagligen. Rationellt.