Konstiga pappa långbenspindlar
Pappa långben är väl samma som Lockespindlar va? Jag kan inte hitta "mina" spindlar någonstans för mina spinner nät och det står det att de inte gör. Mina har "rumpa" också, tycker att de pappa långbenen man ser i skogen har ben hela vägen och är runda, avlånga.
I somras fick jag in mottfjärilar med höet och då spindlarna dem så de blev superfeta och alldeles klotrunda och glansiga, nu har de bantat ner sig till hur de brukar se ut och då har de smal, lite kantig avlång rumpa, svårt att förklara :-/

Har du möjlighet att ta kort på någon av dina spindlar?
ja lockespindel har väl smeknamnet Pappa Långben….och bild vore bra!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Där är de ju! Men hur har de hamnat i mitt djurrum? Visserligen har jag även haft bokskorpioner så det mesta i småkrypsväg verkar trivas där :-P
Hur länge klarar de sig utan mat? Vill ju helst inte att de ska trilla av pinn för de gör mycket nytta på sommaren :-D
Visserligen verkar det som jag fått in ringorm och då måste hela alltet saneras och då dör de nog iallafall :-(

Var det rätt?
Om dina inte klarar saneringen får du "importera" några koppjärkar från Rättvik
Det stod att de åt varandra i sällsynta fall, då borde ju mina vara utsvultna 
De två jag hittade när jag fotade verkar vara honor, vet att det bott flera uppe i taket men de kunde jag inte hitta nu, de brukar gömma sig där.
Hoppas de överlever, kanske ska fånga dem innan, de är äckliga men de har bott i den hörnan ända sedan i våras så det kommer kännas tomt annars :-(
Kan man mata dem med något? Så de äter upp resten av familjen också :-O Kan fortfarande hitta såna äckliga larver i hörnen, får samla ihop några och mata med istället för att bara mosa.
Såhär många larver hade jag i somras! Tejpen går från golvet på vänster sida och ändå bort till mellan grenarna, hur många jag mosade bakom skrivtavlan vill jag inte ens veta *spysmiley!*

Larver kanske fungerar. Annars får du starta fluguppfödning
Närbild
Fattar varför mina spindlar var så mätta att de rullade fram hahaha Jag har aldrig sett så feta och dästa spindlar, så trots att de är äckliga tycker jag de är rätt roliga att ha där :-)
Dubbla lager dubbelhäftande tejp och de var så många att de kunde krypa över varandra till slut! fast där väntade spindlarna
Hahaha, flugor hade jag förra året :-P Alltid är det något kryp som invaderar. Fast får hellre in flugor än larver! Flugorna kan man iallafall ta, larverna gömmer ju sig överallt!
Ska se om de vill ha något, hittade några larver när jag städade häromdagen, kanske finns några som inte åkte ut i kylan, eller frysen för där stoppade jag allt som kan vara invaderat

Åh fy…när det blir så mycket är det inte speciellt trevligt! Men bra för spindlarna
Gulp…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hoppas du hittar någon mat till dem!
Hittade inga fler larver, men bakom väggen fanns fler spindlar :-D Ska vi till att sanera tänkte jag skicka in dem i andra rummet under tiden :-D
Jag som inte gillar spindlar

Tänkte på dina spindlar i morse…hittade nämligen en mygga ute i snön…funderade på att skicka den
Inte gillar spindlar…men detta är ju inte vilka spindlar som helst…det är ju dina spindlar!
Hahaha, det hade de säkert uppskattat!
Jo, de är ju det :-P Skitläbbigt varje gång jag städar till marsvinen för då måste jag krypa under där spindlarna jag fotade bor. Därför jag vet vilka de är, måste ju hålla koll på dem så de inte sätter sig i håret :-O De andra vet jag för att där de bor måste jag krypa under nätet om jag ska in i den hörnan, tur att jag aldrig är där! Det var dem jag hittade igårkväll :-D Antagligen hade de gömt sig när jag fotade för då fanns det inte en spindel där! Fast bebbarna är fortfarande borta så de har nog blivit mat :-(
Fast slänger jag in dem i det andra rummet kanske de hittar larverna som gömt sig så jag blir av med dem också för de är värre! Fy sjutton vad äckliga de är! Funderar på att lägga frukt i en låda och öppna under näten när det blivit bananflugor :-D

Eller så har bebbarna blivit stora?
Bananflugeodling…låter lite kul! Finns det inget du kan köpa i djuraffären till dem? Finns ju de som har spindlar och andra suspekta djur som husdjur
De som bodde med de stora i tråden finns inte kvar, bakom väggen var det de som var lite mindre också, men där har de haft mycket mer tillgång till mat eftersom det var där larverna kröp ut. De i tråden måste vara korkade som bosatte sig i andra delen av rummet :-P De som bodde i taket har jag fortfarande inte hittat men det kan ju vara de som flyttat in bakom väggen :-)

Ja de borde ju flytta på sig om maten börjar ta slut…kanske har du jättemånga kvar men i någon ännu oupptäckt vrå.