Sjuk talgoxe
Jag hittade en alldeles uppburrad talgoxe under min trappa i morse. Den satt och försökte komma åt jordnötterna som ligger i musfällan (burmodell).
Jag fångade den med handen men sen lyckades den smita…den kom några meter när den försökte fly så jag plockade upp den igen. Vingarna verkade fungera men den orkade inte flyga och verkade lite vinglig.
Nu sitter den i en skokartong på trappan med en skål vatten och en hel hög med jordnötter, solrosfrön och hampfrön.
Min gissning är att den flygit in i ett fönster, trots att jag har persiennerna nere så att de ska se dem
Jag ringde även och pratade med en sjuk men mycket trevlig människa på KFV…jag hade redan gjort vad jag kan *lite stolt* så nu ska jag försöka låta den vara ifred i ett dygn och sen släppa ut den eller begrava den…hoppas den är pigg som attans då!
Har redan kikat ner en gång och då satt den i vattnet.
Snälla alla…hjälp mig hålla tummarna!
Håller tummarna.
Tizzla 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Det gick inte så bra. Hörde att den hoppade runt en gång när jag var ute…nästa gång var det tyst så jag kunde inte låta bli att kika…då var den alldeles död.
Jaja…den ska få en "begravning" på andra sidan vägen där jag har sett en uggla för ett tag sen…hoppas den iaf kan göra nytta för någon annan…men sorgligt är det!
Många djur far illa en så här kall vinter, tyvärr :-(
/L
så ledsamt
Tack för att du försökte i alla fall Tizzla
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Ja vintrar är ju ett elände för många djur. Här är det inte så kallt nu, idag har det varit ett par plusgrader och regnat. Men det är fortfarande minst 0,5 m snö i skogarna så fryser det på igen lär det bli riktigt tufft för rådjuren…de har det redan svårt.
Småfåglarna får ju mat här och lite varstans men har det tufft ändå, läste nyss att många fåglar flyttat söderut i år, även sådana som normalt brukar stanna.

näää vad tråkigt tizzla… men den fick iaf någon som brydde sej o kanske en bit gott käk….inte alla som får det…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/