Enrummare ledig för uthyrning!
Enrummare? Är väl tanken att det skall vara en småbarnsfamilj där :o)
mvh Martin
Jo, det är ju tanken. Det lär ju bli lite trångbott. Men på så sätt håller de små liven värmen de kalla sommarnätterna! :)
Håller som bäst på med att snickra 5 "hyresrätter" till! Det kommer att "bli livat i holkarna" om nu någon flyttar in. De kanske inte gillar "arkitiktens design". 
//CarlS

Gör några till de arter som vill ha bon på ca 1½ meters höjd också. De gillar alldeles säkert samma design, fast på lägre nivå. Då blir det lite blandade fågelarter som flyttar in (med olika höjder). Glöm inte att berätta hur det går 
Mvh, Cecilia

En av mina elever som är från Punjab, har gjort en fågelholk i slöjden. Han kom och frågade vad han skulle göra med den. Sätta upp i ett träd så fåglarna kan bo i, sa jag. Då bara skrattade han och trodde inte på mig, de bygger väl sitt bo själva. (Vi har fågelbo i deras läsebok) Men om du sätter upp en fågelholk kan de flytta in och börja äta upp myggorna på en gång! Då sätter jag den vid fotbollsplanen, där är så mycket mygg sa han.

Tack för tipset men vi har ett tiotal vilda katter så jag tror det blir bäst att bygga enrummarna på tredje våningen! :)
Haha, ja, ungar är för härliga! :)
Haha, Christina. Din holk måste vara lyxhokarnas lyxholk nummer 1! Och så är det en liten holk på holken! :)
Den trekantiga var rockså tjusig…
//CarlS

I vilket väderstreck ska holkarna sättas upp? Har en som suttit uppe ett par år utan att nån har visat nåt intresse.. Så kanske den sitter för soligt..? Den sitter inte högt, kanske 2.40 eller så, på en liten stuga på tomten. Borde jag flytta den till en skuggigare sida?
Fina holkar!!! ;)

#7 Ja den var dyr - och så snygg att jag nästan missunnar fåglarna den :)

Christina slår två flugor i en smäll - har myggholk på fågelholken ;)

#10 Ja där får fågelföräldrarna ha sitt skafferi. Är så nyfiken på vilken fågel som kommer att slå sig ner där i vår.
Den ska inte sitta mot söder Hopi. Då blir det alltför varmt för ungarna…Mina holkar sitter på stammens nordvästra sida…
//CarlS

Ja annars blir det hårdkokta ägg.. :)

Missa inte!
Fina lägenheter med utsikt!
Höghus med bra läge i närheten av skog och natur. Fina myrar runt omkring där miljoner mygg kläcks varje sommar. Nära till fikabord där det finns tappade brödsmulor varje vecka under grillsäsongen. Mat serveras varje vinter. En del av lägenheterna har egen sittpinne. Möjligheter att bygga ut.

#14,15
Vem är hyresvärd för dessa hyreshus? Stora Enso, Svea skog?
Takvåningen ser inbjudande ut! 
//CarlS
#16,17
Vilka holkar du hittar Christina! Lite i lyxstilen som din egen..:)
Månne det är bostadsrätter?
Så ni har snattare på tomten..jo, lite spill får man räkna med.
Själv har vi nu 5 liknande hyresrätter uppsatta. Lite "allmännyttan" över dem men ack så populära…:)
//CarlS

Oj då ligger vi i lä med gästfriheten! vi har bara tre stycken.
Ja de där supergulliga är nog egentligen inte för fåglarnas bästa utan ska locka köparen att pynta sin trädgård med. Med tanke på att min holk i #18 tydligen är den som är mest populär, så är det nog allmännyttans intressen sol ska bevakas.
Men inte kan det vara skönt för fågelungarna att ligga på glasull? Ska jag anmäla den blivande fadern för Djurskyddsombudsmannen?

Christina: Ja, nog måste du anmäla fadern! Inte passar det att låta ungarna ligga på glasull inte! ;) Jag brukar lägga ut hårtussar som jag borstat av min vinthund! ;) Då får dom jättemjukt att bygga av!

Jag som inte har någon hund. Vad ska jag hitta på? Riva sönder en gammal dunkudde och lägga innehåller på bekvämt avstånd.
Jag vill gärna behålla takisoleringen dessutom.

Så fina holkar. Jag kan inte ha några för det blir väl bara mat till mina små fyrbenta varelser.
Hade tänkt utöka holkrättigheterna med fler ändå. :)
Blev så mycket 14,halv tums brädor över efter en renovering av vårt lilla brygghus….
Nej, glasull kan väl inte vara så mysigt. Visserligen varmt men det borde klia?
i mina gamla holkar hittar man mest torrt gräs och mossa…
Vi har också katter hemma. Det gäller passa på när ungarna trillar ur bo´t så man hinner före katterna! :)
Nej, någon unge råkar säkert illa ut men de flesta klarar sig trots allt. Idag har vi fler småfåglar än någonsin förr. Fast vi även har mer katter än någonsin!
//CarlS