Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 07-faunan-alla-våra-djur
Läst 5979 ggr
TinaNordberg
0

Kluriga små kryp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns många små lustiga småkryp i vår herres hage.

Den här är inte så kul att ha i granskogen, vanlig snytbagge.

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus

TinaNordberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En kuslig glosögd typ.Skrattande

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus

[Chano]
0

Knäppskorv heter dom här uppe.

Eftersom skogsbruket har varit rätt hårdhänt här så kan du ta det lungt.

Här uppe på Europas största hygge så vet vi.

Den där lilla fula gynnaren kommer inte att skada dina träd.

Skogsbolagens lobbing mot alla småkryp och diverse sjukdommar kommer du aldrig att ens upptäcka i verklighten.

När man flottade Pite-älv så kom vid rätt förhållande miljoner små virkesätande inskter och satte sig på huset och i skogen där jag är uppväxt..

:) både huset och skogen står kvar. Knäppskorvar och timmermäm. Små barkborrar i miljoner.'

All skog står där fortfarande..husen som är av trä står fortfarande.

Jag är så jävla less på skogsbolagens överdivna sätt att vi ska tycka synd om dom.Och deras alltid överdrivna kostnadsförlorande på någon insekt eller annat jävla skit som inte ens finns.

Dessutom har jag jobbat åt dom där ljugande skitstövlarna.

T o m varit med att ljuga.

Jag fick till och med lära mig hur man skulle ta media med att alltid låta så jävla förlorande.

Tror du kan vara helt lugn   Tina.

Ingen har någosin märkt av dom där gynnarna,,,oavsett hur  jävligt besvärliga skogsbolagen sagt dom är.

Åtminstone inte här uppe.

Och det roliga är att skogsbolagen aldrig uttalat sig efter en "katastrof" Bara före hur jävla mycket det kommer stt kosta. Sen tyustnad och det har inte kostat dom ett skitt. Varför kollar man aldrig upp vad som hände. Köpta..jmedia köptes även på min tid.

Skvattramkatastrofen som var i fjol skulle ju döda en massa skog enligt skogsbruket i media.Man skulle förlora mniljoner varje dag

Någon som hört vad som egentligen hände?. Media är så jävla lurade.

Inte ett enda träd har dött än vad jag vet.
Men jag känner ju inte alla träd:)

-Chano

Hawknestgrove
0

Ja, här har jag inte heller sett av större skador av den. Men den är äcklig. Och alltid, när sambon varit i skogen och tagit hem virke, så kommer de där läbbiga typerna in här. Till och med katterna är rädda för dem.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....