blåbär o svamp :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hur är det med blåbär i år i era skogar?…. här i åkersberga ska det vara rätt tomt eftersom det inte regnat så mycket…. har inte riktigt kollat upp läget än men det verkar stämma för min närmaste plats….vill ju ha lite blåbärspajer i vinter…
samtidigt funderar jag då på om det är lite sparsamt med svamp då åxå?…. en granne hade hittat 4 st när hon var ute för ett par dagar sen… vet från andra ställen att det ska finnas….
men det finns väl bara en sak att kolla läget… ge sej ut i skogen o kolla… har ju nya stövlar med bättre kvalité… svamp hittar man sällan i soffan om det inte är fotsvamp….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Blåbär har jag itne sett mycket, men jag var ute och skrämde slag på en älgko i förrgår när jag var ute och plockade kantareller. Hon låg i det gamla kalhygget två tre meter ifrån mig. Jag bad om ursäkt att jag störde.. MEn jag hittade lite över en liter kantareller. MEn det är tidigt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Här i Närke har jag inte hittat ett blåbär. Men därimot massor av gulingar. Ser även att det kommer ett och annat lingon.
Ja, blåbär har vi inte gott om nån gång, måste jag säga. MEn lingon ska jag väl plocka trots att jag har gott om det i frysen….

Hallon är det enda jag har plockat hittills…

Hallon är det gott om, dåligt med blåbär. Svamp börjar poppa upp nu när det har regnat.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus

Sett hallon, mer blåbär än jag trodde o en liten liten kantarellknapp :)
hallonen smakar som att hänga ut tungan i regnväder. Enligt styvsonen så är det gott om blåbär nu. ska ut och kolla lite!!!

#7 Va? Hallonen här är ljuvligt söta och perfekt mogna utan mask. Bara att skramla ner i spänner i mängder, behöver knappt rensa alls.
Blåbären finns här och snart övermogna, men lite glest förstås. Lyckades iallafall plocka 3 liter en förmiddag. Plockar för hand och rensar innan jag lägger ner i hinken. (Vägrar använda bärplockare.)
Svamp finns det mycket gott om och mer blir det. Gissat att jag kommer fylla både min frys och ändå kunna ge bort hälften.

Åh hjortron……. Nä, sant… Hallonen är vattniga här.. INTe alls söta. MEn kantisarna börjar komma nu. Sambon var ute och plockade ett par liter i kväll, men dem fick han ge bort. Jag vägrar rensa hans svamp. HAn plockar i påse och tar med sig halva skogen hem.

Här i krökarna (Motala) finns det gott om blåbär & kantareller.
Sambon plockar tyvärr inte blåbär, men kantareller !!
Han har säkert kommit hem med 20 liter, om inte mera.
Kom precis nyss hem med 1/3 plastkasse full
.
Bara det ine är så himla hett, så ska jag ut och plocka blåbär. Har haft fullt upp att bada i dag…..

Och här i Blekinge regnar det konstant just nu… Ingen lust att gå nånstans med andra ord.
Gårdagen gav mellan skrurarna. 3 liter blåbär på morognen och tio liter lingon på eftermiddagen.

:(

Inte på de röda men på de blå :) Funderar på att plocka nu men noll inspiration. Men jag tror att jag har mer att vinna med skogstur kontra med Depp hemma. Om han inte heter Johnny :-)
ja, tur att jag han ut. För nu är det dels så varmt och dels har jag fortfarande feber….
Plockade blåbär idag- gott! Var egentligen på jakt efter kantareller, men det var dåligt med det.
Plockade 1 liter kantareller i går. MEn i dag regnar det, så då blir det inget av det.