vilket djur??
Jag o en till var ute i skogen igår (utanför mig) och skulle rasta hunden och samtidigt passade vi på att ta med våra nyinköpta ficklampor för att testa dom. Detta var vid 18.30-tiden.
Vi lös in i skogen och får plötsligt se ett par ögon, kanske 40 meter bort uppe på en höjd som stirrar på oss.
Min hund känner av något och morrar och småskäller.
Det kan inte varit en katt, för ögonen var lite för stora för det.. och inte ett rådjur, för det här verkade vara i höjd med ett sittande djur.
Det tittade lugnt på oss, verkade inte rädd. Den tittade bort några gånger och sen tittade på oss igen. Vi såg inte vad det var för djur.. bara ett par reflekterande ögon.
Vi försökte stampa med fötterna och skrika till, men den satt lugnt kvar och stirrade på oss.
Vad kan det varit för djur? Vi har både räv, lo, varg och grävling här i Kolsva.
Hm… vildsvin? Förutom de andra du nämner…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja vildsvin finns också. Men det här verkade vara ett ensamt och tyst och försiktigt djur.
Det hade rätt stora runda/ovala ögon.
Jag själv gissar på räv, men irriterande när man inte kunde se hela djuret. man blir ju nyfiken på vad det var.
Ja, räv verkar det mest troliga. eftersom den var så lugn…Ett vildsvin hade nog dragit järnet illa kvickt
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag kan inte lista ut vad du sett för djuror, spännande iaf.
Nopan? Vem är du o var bor du? Jag bor i Orsta strax väster om Kolsva mot Skävi.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Tina, It is I..
marion från Kolsva :) Tyvärr har jag ju avgått från svamp och båtliv och tonåringar, men PM mig om du vill.