Hurra! min första sidensvans
Min favoritfågel är/har alltid varit sidensvansen och nu har jag lyckats få dem på bild också
Vill ni se?
Wow, vilka kanonfina bilder du fått på sidensvansarna, jag är riktigt avundsjuk.

Åh så vackra bilder!!!!! Grattis
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Riktigt ögongodis.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus

Grattis till ett fint tillfälle. Jag har både sett och hört flera flockar men aldrig kommit i närheten med kameran.
Kanonfina bilder! Tack för att du delade med dig
en verkligt läcker fågel…… att se på, alltså. ser inte så många här….
Tack alla! Jag är rätt nöjd med bilderna jag fick till på dessa vackra fåglar. De var här bara en dag och sen drog de vidare, tog bilderna under lunchrasten och sen på eftermiddagen var alla bortflugna och rönnbären slut, bara trastarna kvar

Ja där hade de du tur, de stannar bara så länge det finns mat kvar.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
vad kan jag locka de vackra typerna med om jag inte har rönnbär?

När vi hade sidensvansar här för några år sedan så har jag för mig att några satt i oxeln som hade bär kvar. Så det kanske fungerar med oxelbär.
snyft… har inga såna heller. Vad kan tänkas av vanliga köpefrukter? Vi får ju massor av frukt och grönsaker en gång i veckan, som är till vildsvinen. Kanske vore något där i gömmorna som kunde ges till de vackra fåglarna?

*tänk*tänk*
Tranbär? Vindruvor? Lingon? frukt i tärningar?
Hm vet faktiskt inte. De äter väl äpplen också?
nope, äpplen är inte poppis… Vindruvor brukar vi få, man kanske skulle frysa in några klasar? Grisarna är väldigt förtjusta i druvor. Tranbär får vi inga och mina surt egenhändigt plockade lingon vill jag nog ha för mig själv!
Jättevackra och skarpa bilder!