Reklamkampanj
I Malmö (kanske övriga Sverige också?) pågår sedan ett par dagar en reklamkampanj för att få folk att ställa bilen och använda cykeln istället.
Hur gör ni själv, när ni skall kortare sträckor och inte är i behov av bilen för att t.ex. lasta i osv? Tar ni bilen om ni bara skall ner till närmsta affären, eller går ni? Eller cyklar ni?
Själv har jag inte bil. Bor i centrala Malmö och även om jag ibland behöver bil så menar jag på att jag inte är i så stort behov av bilen att det är försvarbart att köpa bil. Har räknat på det och oftast kan jag dessutom låna bil av föräldrar eller syster, och betalar igen med att tanka upp fullt eller tvätta den innan den lämnas tillbaka. Skall jag ha bil över några dagar så hyr jag bil, och då kan man dessutom oftast hitta bra alternativ för relativt liten peng.
Tycker själv att reklamkampanjen är rätt kul, man missar den inte direkt. Däremot hade det nog känts lite konstigt att sitta där uppe och cykla… undrar om de har avlösning, eller om de får en dags gratis motion under reklamkampanjen 
Fotot tagit med SonyEricsson K800i mobiltelefonkamera.
mvh Martin

haha (= Ja den finns inte i Helsingborg iaf.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Har jag missat totalt trots Malmö halva dagen och flera andra dagar i veckan… Får kika bättre nästa gång :)
Mvh, Cecilia
Vid Triangeln såg jag det… hmm… låt tänka… i onsdags, och bilden i #0 är tagen på GAT under torsdagen.
Varit i Malmö och tittat på Kungafamiljen? :o)
mvh Martin

Nej jag har varit och fikat med sonen och sen varit inne om på en bekant plats för dig ;)
Kungafamiljen har aldrig intresserat mig *sorry till dem, för de är säkert trevliga* - fast Madde är alltid snygg att se på :)

Det var ett tag sedan jag var i Malmö - Kul ide till reklamkampanj! Bra att du tog en bild så vi som inte var i Malmö den dagen också får ta del av kampanjen
Vad gäller mig själv, så tar jag alltid cykeln om jag ska kortare sträckor (upp till en mil). Annars blir det bilen. Bor på landet, så det är svårt att klara sig utan bil - tyvärr
.