Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett03-skogen
Läst 5452 ggr
[Norpan88]
0

älgspår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade älgspår idag, när vi var ute och gick i skogen. Stämmer det att detta är älgspår?

Dom var stora.. inte som rådjursspår

Mitralis
0

Stämmer bra det att det är älgspår Glad

Elshira
0

Om det inte vore älg vore jag nog rädd! Då finns det bara 2 saker… muterat gigantiskt rådjur eller… ALIEN!!!

Skämt och sido… Det stämmer bra att det är älgspår, kul att se det, det är inte så ofta jag lyckas ramla över sådana faktiskt!

Hakuna matata!

[Norpan88]
0

Vi har ju mkt älg och varg här, men jag har inte lyckats se varken älg eller varg. Jag har sett rådjur och räv iallafall.

Elshira
1

jag har faktiskt aldrig lyckas sett en enda älg i hela mitt liv (utom i parker), har åkt förbi massor när man suttiti i bilden och folk säger "Såg du älgen?!?!?" och varenda gång har jag lyckats missa dem…

Men jag har stått 100 meter från en björn och matat en råbock frön köksfönstret och har ett tiotal rådjur som stur utanför fönstret ibland… Så jag får väll nöja mig med det Tungan ute

Hakuna matata!

[Norpan88]
0

Det låter läskigt att träffa på Björn. Gärna på säkert avstånd i bil, då kanske jag hade vågat :)

Hawknestgrove
2

Norpan, min svåger är inte alls läskig att träffa! Han är jättetrevlig!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....