På Morgonpromenaden
Jag brukar varje morgon gå ut i skogen med hunden och inatt har det visst kommit lite mera snö, så jag kunde se nya färska spår.
Jag såg både rävspår och lodjursspår. Jag har sett räven förut. Min far har sett lodjuret förra året, alldeles i skogsbrynet.
Det är lite underligt att ett lodjur tycker om att vara så nära bebyggelse. Jag har skogen 6 meter utanför köksfönstret. Den kanske gillar att man kan vara uppe på lilla berget i mörkret och se ner hitåt. Sedan vet jag att vi har rådjur här, så det kanske är dom som lockar lodjuret?
EN ANNAN LUSTIG SAK:
Jo, varje morgon går vi samma stig och jag har upptäckt att min hund tar en kotte från en liten grenklyka varje morgon.
Första gången fanns det två kottar omsorgsfullt placerade i en liten grenklyka nära marken. Min hund tog bort alla.. men hela tiden.. varje dag, så finns där EN NY KOTTE!
Är det nåt djur som gör det? Kanske en ekorre?
Tänkte ta bild på det, men mobilbatteriet höll på dö. Ska ta bild på den nästa gång.

Hackspettarna kilar fast kottar i klykor när de äter. Ekorren håller sin kotte mellan framtassarna.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Ahaa.. så det kan vara en hackspett alltså. Intressant 
Den verkar väl använd den där klykan. Hoppas man får chansen att se den i action någon dag.

Glömde skriva att det kallas hackspettsmedja.
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus

Det där ser klurigt ut, jag läste att hackspetten alltid sätter kotten med spetsen neråt. Kanske det har varit en ung lite ovan spett där?
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Dom här som jag och hunden hittade låg varken upp eller ner, utan vågrätt.
Smart pippi…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
fina bilder……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....