Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: vårt-samhälle
Läst 3117 ggr
morgan
0

Polis: Ett under att han lever

Det här får jag nog inte ihop hur jag än tänker,hur kan man sitta i en bil i två Månader utan att bli upptäckt,bara här tycker jag att det inte stämmer så bra men det är mycket som händer idag,så det här kan ju vara sant men jag tycker det här är för bra för att vara sant,sen får var och en tycka och tänka själva om det här. Jag har många tankar om hur det här kan ha gått till,men i dags läget så är nog det här under utredning,och då går man inte häller och pratar om det nu,men det våre roligt att se vad ni har för uppfattning om det här? Hej jag önska er en trevlig afton, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14393961.ab http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article14394969.ab Här kommer oxå Videon Polis: Ett under att han lever En 44-årig man hittades i går i en översnöad bil utanför Umeå – efter två månader.

Enligt Västerbottens-Kuriren överlevde mannen tack vare att han åt snö.     Polis: Ett under att han lever

– Det är ett under att han lever, säger Ebbe Nyberg, länsvakthavande vid polisen i Västerbotten, till Aftonbladet.

hus-musen
1

Allt beror ju på vart bilen står någonstans, finns mycket småvägar som vintertid är mer eller mindre övergivna eftersom det inte plogas på dem. Att inte karln lessnade och klev ur bilen är väl ett större mysterium.

Qui dormit, non peccat

Hawknestgrove
0

ja…. jag hörde detta på nyheterna… tar det faktiskt med en stor nypa salt……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

precis som husmusen säger, det hade ju bara varit att kliva ut ur bilen…….

Hawknestgrove
0

vore kul att få höra vad våra medlemmar som bor  på de högre breddgraderna säger om detta…..Själv är jag skeptisk…

Halvdansken
0

Det finns nog mer till den historian än vad som sägs i tidningarna. Jag fattar heller inte varför han inte klev ut. Var det han som kört dit så borde han ju veta ungefär var han var. Var han bortförd? Bunden? Utlänning (alltså helt vilse från början)?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Hawknestgrove
0

och har han kissat och bajsat där inne i bilen?

Hawknestgrove
0

det första man gör om man kör fast så, är väl att ta sig ur bilen på något sätt… Nä det där luktar skunk på mer än ett sätt…..

REXbunny
0

Kanske var det för mycket snöför att få upp dörren?

Mvh/ REXbunny

Medarbetre på minecraft ifokus

hus-musen
0

Så mycket snö var det inte där uppe före december. Dessutom så är det ju bara att veva ner/krossa rutan isåfall eller krypa ut genom bakluckan.

Kan kanske vara så att mannen har någon form av funktionsnedsättning som gör att han av någon anledning inte riktigt klarade att ta hand om sig själv i den situationen.
Chock eller panik över att vara vilse.
Han kanske var deprimerad och tänkte ta livet av sig och därför ställde sig på den vägen.

De flesta människor idag har ju en mobiltelefon oxå, men den kanske var utan täckning, utan batteri eller liknande.

Finns ju mycket att spekulera i när vi inte vet mera liksom.

Qui dormit, non peccat

morgan
0

Hej hade han haft mobil då tror jag inte hade tagit två månader som i det här fallet,men jag vet inte om ni läste om en inlägg, där jag sa att vi ska tänka mer på varandra då tror jag inte det här hade blivit så här,men tyvärr så har vi människor mycket annat att tänka på idag,men vi kan ju tänka som så han klarade sej ju den här gången med livet.
Eller var det så att han ville ta livet av sej,men eftersom tiden så kanske det blev Svåra det var bara en tanke som bara kom upp?

Hawknestgrove
0

Nu visade det sig ju att han hade bunkrat upp med öl och mat i bilen…. Nä nåt skumt är det.

Halvdansken
0

Och om ha nu levt på snö, så måste han ju fått tag i snön på nåt vis - öppna fönstret eller nåt. (Jag utgår från att det inte snöade in i bilen). Så helt isolerad i bilen kan han ju inte varit.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Jimmy.L]
0

Nu vet man väl inte när han kom dit, eller hur bra han hittar i området. Möjligt att han inte hade räknat med så mycket snö, är ju inte det lättaste att ta sig fram i mycket snö och har man inte så stor lokalkännedom är ju risken att man går vilse och fryser ihjäl.

morgan
0

Mogge läste nu att han hade skuldr på 1,6 miljoner.. men inte fått upp dörren. Lite snö måste man väl kunna få bort eller veva ned fönstret och gräva den vägen eller tuta av fasiken.. ser ju ut att vara mer snö på taket än vid dörren iaf i mina ögon sett

*

julklappen
0

Det där verkar bra konstigt tycker jag.

Hawknestgrove
0

HAHA…….Ja, och om man inte kan veva ner fönstret, så sparkar man väl upp det… Nä det där verkar vara en dålig historia…..