Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 24-svenska-vilda-djur
Läst 2251 ggr
Elshira
1

Snart är det vår!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När det är vår har paddorna fullt upp med att leka i dammen (vi brukar kalla det för paddorgien), det kommer 100-tals och ibland ser man stora bollar med paddor som klängt fast i varandra (brukar rädda dem genom att dela på dem så att stackaren i mitten inte drunknar, det händer…)

Men förutom att se till att det går schyst till burkar jag även "tämja" dem, har ni tämjt en padda någon gång…? Flört *se film*

Bidrar med några bilder och ett lite roligt youtubeklipp (från våran damm med mig). Ni får ursäkta kvalitén på filmen, men tyckte den var värd att visa ändå!

Hakuna matata!

Elshira
0

Bild

Hakuna matata!

Elshira
0

Bild

Hakuna matata!

Elshira
0

Bild

Hakuna matata!

Hawknestgrove
0

Gulle… längtar dit……..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ramiraz
0

Gulliga tama paddor !

Elshira
0

#5 Nä… Gulliga kåta gubb-paddor! Skrattande

Hakuna matata!

Hawknestgrove
0

hahaha,,, men söta är de i alla fall…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

SannaHolmgren
0

Vilken rolig film. Jag längtar också till våren, när grodorna bubblar och sjunger i mossdikena och runt tjärnarna.

sallad
0

Snygga paddor! Skulle jag kunna få lägga ut bilderna i inlägg #1 och #3 på min Amfibie blogg? Skulle behöva lite bilder från svenska amfibiers lekplatser, det är svårt att hitta. Du kan skriva ditt namn om du vill i högra hörnet. Jag skriver också vem fotografen är. Skulle också vilja veta i vilket landskap och vilket datum det fotades på. Sidan heter www.swedenfrog.webs.com Skicka ett PM :)

-Rasmus 🌈