Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 22-ute-i-naturen
Läst 4072 ggr
texasmamma
3

Dumma hundägare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har själv hund men har honom för det mesta i koppel även fast jag vet att jag kan lita på honom.

Sådan herre sådan hund

SannaHolmgren
0

Bra länk. Glad

KimE
0

Rådjur kan kasta kiden om de blir jagade den här årstiden.

texasmamma
0

#1 Tänkte att jag ska kontakta stadsdelen och be dem att sätta upp skyltar om att koppeltvång gäller. Det hjälper antagligen inte men förhoppningvis är det väl någon som tänker till.

#2 Ja, det är så grymt och vi har en bock med ett litet harem här.

Hawknestgrove
1

Åh så arg man blir!!!!! Som sagt det är koppeltvång nun… Så är det bara…

här är en bra diskussion och där står  klart vad som gäller

http://blandrashundar.ifokus.se/articles/4d71663eb9cb46224407496c-vad-innebar-koppeltvang-och-var-far-min-hund-vara

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
1

martdat
0

oansvarigt, stackars fåglar, nä har man inte pli på hunden att stoppa den så ska man ha koppel, men ägarn kanske inte ens försökte…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

ja, MAn ska ha hund i koppel när man är ute på annan mark, definitivt. ÄRligt talat, hunden lider väl inte av att gå i riktigt koppel? Då slipper man bråk.

[Doglovers]
0

Vore nyttigt om ni satte in denna länk på "hundar ifokus" Då många påstår att just deras hundar inte jagar, men så drar dom iväg efter första bästa som rör på sej.

texasmamma
0

#8 Du har helt rätt, gör det genast! Tack för tipset!

Hawknestgrove
0

toppen….. Samarbete är underbart…

monsi
1

Grr! Det är sånna där hundägare som ställer till det för oss som har koll o tar vårt ansvar. Har sällan koppel på mina flickor för det kan bli farligt när man rider med dem som jag gör. De är alltid nära mig o de jagar inte för det har de fått lära sig att man inte får. Bra ide att sätta bilderna på hundar i fokus så där får det inte gå till.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
0

nä stackars pippi

texasmamma
0

och kvinnan i Norrtälje som blev jagad och illa biten av två hundar i går

Hawknestgrove
0

ja…. körkort på djur……….

monsi
0

Håller med denna som skrev detta då gällde det övergivna djur men tycker det även passar in här.

Körkort för att skaffa djur är en sak, jag tycker att man skulle likställa husdjur och barn, om du lämnar ett barn att dö så gissar jag att myndigheterna inte skiter i det.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
0

JA, man måste ju veta vad som gäller… OCh tänka sig för att man inte stör eller retar andra, i synnerhet inte markägare…. dem gäller det att man håller sig väl med.

OCh har du en unge i tonåren, som uppför sig illa, så blir ju ungen omhändertagen enligt LVU. I ovanstående fall borde det finnas LVD Skrattande

morgan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er jag tycker som ni att man ska ha alla hundar kopplade,oavsett storlek på hunden,jag har haft många hundar och jag var mycket noga med att ha dom kopplade,men idag behöver jag inte tänka på det,för nu finns dom inte mer men vi har ju vår Malla och det är vi glada för.