Annons:
Etikett14-vandring-film-reservat-resor
Läst 2339 ggr
Hawknestgrove
4/17/12, 8:23 PM

I semestertider..

Nu börjar vi ut och röra på oss igen och förutom temperaturen, så är dessa saker väl värda att tänka på..

Ett föremål som väger 5 kg, väger i en krock i 50 km/h ca 200 kg.(I 50 km/h ökar din vikt 35-
40 ggr vid en krock)
Några exempel:
Föremål Normalvikt 50 km/tim 100 km/tim
Mobiltelefon 100 gram 4 kg 16 kg
Bärbar DVD 2 kg 80 kg 320 kg
Matkasse 10 kg 400 kg 1600 kg
Hund 30 kg 1200 kg 4800 kg
Vuxen 80 kg 3200 kg 12800 kg

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
4/17/12, 8:24 PM
#1

sen ett par avskräckande filmer..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
4/17/12, 8:25 PM
#2

en till

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

morgan
4/21/12, 8:18 AM
#3

Hej Gunilla tänk vad mycket man får reda på genom datan idag,och det här hade jag inte ens tänkt på,så tack för upplysningen

Hej Gunilla jag tittade på den här videon som jag tycker var mycket upplysande för oss som har lösa djur i bilen,tack jag vet att du gör mycket för våra djur att dom ska ha det bra,och det som är bra med dej du ger dej aldrig och kanske jag har lite av det oxå,jag säger alltid när man har med djur att göra,vad roligt det är att hjälpa dom och hur dom visar hur tacksamma dom är eller hur ?

Hej det här svarade jag dej på Facebook för här inne är det ju ganska tyst nu för tiden,så man får väl vara på Facebook om man vill ha ett svar. www.moggeshemsida.se

Hawknestgrove
4/21/12, 9:42 AM
#4

Ja inte så himla tyst… Det tittar in lite folk i ny och i ne. Jag är glad åt alla besök.Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

morgan
4/21/12, 10:22 AM
#5

Hej det var väl inte så illa menat av mej hi hi,men lite baktanke var det allt oj oj.

Upp till toppen
Annons: