Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett19-fåglar-vilt
Läst 1691 ggr
oldwolfie
0

koltrasten

klicka  på  bilden för  o komma  till större  bild och  en bild  där  man ser henne  ligga  i sitt bo

går man en dag tillbaks  så  kan man  se hennes  fyra  små  söta ägg,,ska  försöka  sedan att  få  en bild  på hennes ungar om  bara ingen kommer o äter upp  dom

oldwolfie
0

idag  fick jag  de  små  sötnosarna  på bild  klicka  på  bilden  för  o se  dom alla  fyra

såå  skojj  att  dom  klarat sej  så här  långt

oldwolfie
0

klicka  på  bilden  så  kommer ni   dit  o  får  se att   alla  fyra  lever o  är  välbehållna

nej jag  springer inte  o stör  dom stup i ett  utan  mycket varligt då ingen ser  mej o lilla  mamma  är ute  o  hämtar mat

hon verkar vara ensam om att  föda  upp  sina ungar,ska det vara  så  me koltrastbebisar,hon  brukar vara   nästan bland mina fötter  ibland o  hämta  mat i gräsmattan

måste berätta  föresten förra  året  kom hon o  satte  sej i mitt knä o satt  o tittade  på  mej en lång stund  innan  hon fortsatte  med   sin jakt på mat

i alla  mina  andra  holkar är det  fullt  så  snart  kommer  tomten svämmas  över av  alla  små fågelungar talgoxar  o svartvita  flugsnappare hoppas  att  jag är där  den dagen  dom flyger ut  det är  så  härligt att   få  se  dom

irma
0

fantastiskt att få se nyfödda fågelungar, dom är inte speciellt vackra, men med tiden blir dom det :-)

så hon är lite tam staren?

oldwolfie
0

koltrast  fniss  ,,är det  ju  nej hon är  nog egentligen inte tam  men  jag e  ganska  stillsam  ;O)

CarlS
0

Koltrasten är nog den fågeln som jag tycker sjunger vackrast av all. Men vackra ungar har den inte! :)

//CarlS

irma
0

#4 jag är en riktig vimshjärna… Koltrast var det… är urdålig på fåglar,,talgoxe och skata kan jag urskilja… nä, några fåglar till kan jag… men vimsig är jag…

Hur låter den? hm, är nog svårt att göra ljud här :-) något tips om fågel läten på nätet?

oldwolfie
0

http://www.skola.trelleborg.se/~jom.terman/koltrast

här kan  du lyssna  på koltrasten

irma
0

#7 tack…he.. känner väl igen den,,, den pratar jämt här hemma.. bor i skogen och hör så många fåglar och vet inte var dom kommer från för fågel.. tack… mycket intressant…

SannaHolmgren
0

Jag tycker också att koltrasten sjunger den vackraste sången. Älskar att sitta ute tidigt på våren med frukosten och lyssna.

oldwolfie
0

ja  dom e  underbara

idag  flög ungarna ut  o  kvar  fanns  bara  ett  okläckt ägg  i boet  o  ungarna  flög om än inte  så snyggt

jag hann inte  fota  dom iallafall

visst  sjunger dom fint