koltrasten

klicka på bilden så kommer ni dit o får se att alla fyra lever o är välbehållna
nej jag springer inte o stör dom stup i ett utan mycket varligt då ingen ser mej o lilla mamma är ute o hämtar mat
hon verkar vara ensam om att föda upp sina ungar,ska det vara så me koltrastbebisar,hon brukar vara nästan bland mina fötter ibland o hämta mat i gräsmattan
måste berätta föresten förra året kom hon o satte sej i mitt knä o satt o tittade på mej en lång stund innan hon fortsatte med sin jakt på mat
i alla mina andra holkar är det fullt så snart kommer tomten svämmas över av alla små fågelungar talgoxar o svartvita flugsnappare hoppas att jag är där den dagen dom flyger ut det är så härligt att få se dom

fantastiskt att få se nyfödda fågelungar, dom är inte speciellt vackra, men med tiden blir dom det :-)
så hon är lite tam staren?

koltrast fniss ,,är det ju nej hon är nog egentligen inte tam men jag e ganska stillsam ;O)
Koltrasten är nog den fågeln som jag tycker sjunger vackrast av all. Men vackra ungar har den inte! :)
//CarlS

#4 jag är en riktig vimshjärna… Koltrast var det… är urdålig på fåglar,,talgoxe och skata kan jag urskilja… nä, några fåglar till kan jag… men vimsig är jag…
Hur låter den? hm, är nog svårt att göra ljud här :-) något tips om fågel läten på nätet?

http://www.skola.trelleborg.se/~jom.terman/koltrast
här kan du lyssna på koltrasten

#7 tack…he.. känner väl igen den,,, den pratar jämt här hemma.. bor i skogen och hör så många fåglar och vet inte var dom kommer från för fågel.. tack… mycket intressant…

Jag tycker också att koltrasten sjunger den vackraste sången. Älskar att sitta ute tidigt på våren med frukosten och lyssna.

ja dom e underbara
idag flög ungarna ut o kvar fanns bara ett okläckt ägg i boet o ungarna flög om än inte så snyggt
jag hann inte fota dom iallafall
visst sjunger dom fint