Spindlar
Tack för fina bilder!!!! HM… den svarta såg faktiskt nästan läbbig ut….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vad fina och tydliga studier. tack för dem! Men den svarta såg ju lite ut som en mjuk soffkudde… Tänk att ha huvet på den krabatens mage i soffan. :))
Fina bilder!
HH
huuva… nä tror jag avstår från att ha ens sån som huvudkudde… Brrrr. MEn otroligt fina bilder!

Håller med om att det är fina bilder.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus

Imponerande bilder. Jag är själv extremt spindelrädd så jag sitter här med ökad puls och håller andan. :P Men jag jobbar på det, jag tittade i alla fall på bilderna :D
Nån som vet vad den där svarta "kuddspindeln" i #11 heter? Hade en sån på besök i vardagsrummet för lite sen.
ja aldrig sett nån sån… vore kul att höra vad den heter.
En sådan "kudde" har jag med fångat på bild och även artbestämt…kolla länken. till den tråden.
Jättefina bilder..
Tackar för komplimangerna.
#17 Om du kunde titta på bilderna så finns det hopp om att överkomma din spindelrädsla.
Min mamma var rädd för alla småkryp innan jag föddes, till hennes stora förtvivlan fick hon ett barn som var raka motsatsen och tog hem alla insekter hon kunde hitta för att visa, kan ju säga att hennes småkrypsfobi nu är botad och hon lyfter själv ut spindlar som råkat komma inomhus, förut skulle hon ha skrikit i högan sky.
#20 Bra att du lyckats artbestämma den svarta spindeln och delar med dig, visste själv inte vilken art det var, och jag vill gärna veta och lära mig mer om alla intressanta småkryp, men tycker inte alltid att det är lätt att hitta information om dem, så all info är mer än välkommen

Den gröna bild1-4 vill jag kalla Gurkspindel, Araniella cucurbitina.
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Tack för en intelligent och rolig och givande tråd!

Ja det blev lite bakvänt där, hahahaha
Spindel69?

Just det.
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus