Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett22-ute-i-naturen
Läst 858 ggr
bjorsa
0

Mindre hackspett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en mindre hackspett på bild igår och den lät hela tiden så antar att de var en nyutflugen då den lät som den kallade på föräldrarna men den kunde flyga för den stack till ett annat träd några hundra meter bort när den såg mig :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Och här i de andra trädet

mvh/bjorsa

irma
0

så himla söööööööööt…vi har såna här..men dock inte ungar tror jag… hade två och jag hittade den enda död på vedbacken.. den var hel så inget rovdjur..kan ha brutit nacken men vet ej..tyckte det var så synd..
myckte fina bilder bjorsa.. :-)

bjorsa
0

Tack Irma!

Bilderna är ju inte i fågelfotargubbarnas klass men jag har ett gammalt 400 mm/6,3 av sämre kvalite köpt på tradera för 250 kr :-)Man tager vad man haver :-)

mvh/bjorsa

irma
0

#3 du får då till det med allt möjligt jox du :-) bra jobbat.. och hackspettar är inte lätt att fota,,
här är en av mina hackspetts bilder… har ju den förmånen att dom flesta insekts/fåglar/orm bilder är tagna på vår egna tomt :-)

Martin
0

bjorsa: Nu skall du inte vara blyg. Det där var kalasabilder, framförallt för optik som man gett 250 kr för :o)

Gillar verkligen effekten med löven/bladen/grenarna på första, ser ut som att det blåser runt ungen som sitter still i skydd av bladverket…

mvh Martin

bjorsa
0

#5 För 250 kr är de ju ok men de vore ju kul med ett riktigt skarpt objektiv just nu känns de lite som om man får chansa att skärpan sitter men kanske en vanesak :-)

mvh/bjorsa