Alger
Alla är ju alltid så arga på alger :-) kanske inte riktigt så men de pratas oftast om giftalger men sällan om att alger renar vatten och tillför syre och att algerna är föda för mikororganismer i vattnet som sedan är föda för osv osv :-)
nu fotade jag syrgasbubblor som bildas i alger och dom trådar man ser är från en annan alg en trådalg bilden är i 2,35:1
mvh/bjorsa

läcker bild… bra jobbat :-) har du undervattenshus eller kunde du fota bubblorna ändå?

Irma jag har byggt ett "fotocyklop" av ett st avloppsrör och glaset från en a4 fotoram och silicon en mkt avancerad produkt :-)) Jag tar helt enkelt röret med de tillskurna glaset åskör ner det i vattnet å tittar å ser jag något då stoppar jag ner objektivet i röret å fotar fast såklart med ett undervattnenhus kunde jag ligga i dammarna under ytan å fota :-) men min lilla supersimpla mojäng kostade inget för grejjorna hade jag liggandes :-)
mvh/bjorsa

#2 smart! mycket smart.. hm,,kanske man skulle härma din tillverkning…kanske någt att ta patent på för dej :-)

Du kan få patentet :-) Du får gärna göra likadant bara att kapa till en glasbit så att den kan limmas fast på röret å jag kapade den lite rund å sedan tog jag ett bryne å slipade ner kanterna så man slipper kapa vitala delar på sig själv :-)
Börja med att testa vilken rördimension du behöver för de jag täcker med röret är ju egentligen bara objektivet själva kamerahuset hamnar utanför och jag sticker kanske ner "cyklopet " en 10 -15 cm och sen ner med linsen i röret å flukta in så att skärpan hamnar rätt å sen skjuta av och då med blixt oxå för att få till bilden .
mvh/bjorsa

Så himla trixig å fixig å påhittig, du e bjorsa
bilden är jätteläcker! härlig färg,,, Mvh Åsa