Småpaddor

häftiga bilder.. :-) dom är så sööööööööta… själv lär jag inte få se några paddor i år,…då snoken bor här någonstans… får se om någon padda klarar sej …

#3 Jag har en hel del snokar här men småpaddor brukar de finnas så mkt av att de inte märks att snoken gallrar lite men såklart beror ju på hur mkt som kläcktes och här blev de en uppsjö av småpaddor :-)Däremot hittar jag inga smågrodor så deras kläckning kanske inte gick så bra eller så blev dom färdiga tidigare å hr stuckit
mvh/bjorsa

Gillar grodor & paddor, fina bilder! Mvh Åsa

Mina paddor har inte kommit så långt än. De har bara hunnit få bakben än…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

nu klampar jag in och lägger in ett par bilder på min padda som jag hittade idag..höll på att kliva på den stackaren, jag hoppas inte snoken hittar den…
vet ej om den är fullvuxen, den var inte så där jätte liten,,men inte så stor och fet heller som man brukar se..
paddorna har ett gift på sin hud, om en hund biter i den så börjar den att dreglar fruktansvärt mycket pga det där giftet som finns på padd huden, vet inte om det stämmer,, men giftet är inte farligt utan dreglandet går över efter några timmar läste jag..
här är bild 1

Underbara bilder alla av dem.
Jo det stämmer irma. Min fars hund började dregla en gåns fruktansvärt när hon var yngre undr en promenad. Det bara hängde vitt skum runt munnen o sen började hon hosta. Efter några hostningar så böjde hon sig fram o plupp en liten liten padda hoppade ut. Hunden tog ingen skada o inte paddan heller som hoppade iväg glatt övr att vara fri åter igen. Men det belv inga ler paddar i den munnen sen dess o skummet lade sig efter ett tag.
//Pia

#9 intressant..men hade hunden hela lilla paddan i munnen? :-) oj, oj, då förstår jag att hon inte vill ha med dom att göra igen, ni måste ha funderat varför hon dregglade det vita…
vår Irma puffar på paddornas ryggar med nosen, går inte att gå ut på kvällen då paddorna kommer fram och Irma springer dit och puffar på dom, att kissa kväller tar en evighet. Hon gör inte illa dom, jag får säga till sedan hon puffat ett par gånger för paddorna försöker göra sej så platt som möjligt mot backen när hon gör så. Men hon har inte bitit i någon ännu.

En bild till på tjockisarna, dom såg så roliga ut som små ballonger,,,om det nu är paddor eller grodor vet jag inte, men det var fascinerande att stå där och kika på dom. Svårt att fota ner i vattnet! Den här saiten är såå bra, så man är uppe alldeles för länge om kvällarna, dags att sussa nu! Mvh Åsa
#11, #12 en massa yngel;)
Irma, ja hon hade hela i munnen o jag tror nog nästan att hon höll på o svälja den innan allt började o visst undrade vi. Jösses vi höll nästan på att tro att hon skulle kola vippen framföra oss. Snacka om rabies skum.
//Pia

#11 #12 det var väldigt vad yngel på samma ställe.. är nog inte så många som överlever är jag rädd
#13 kan tänka mej det att ni blev fundersam,, otäckt när man inte vet vad som har hänt när dom börjar dregla och skumma.