Vad heter blomman???
Har länge funderat på vad denna underbart vackra blomma heter. Den är jätte liten, växer i högt gräs oftast, den blir flera decimeter, den ligger lite efter backen på nått sätt, samtidigt så är själva blomman ganska högt ovanför marken. Tunna stjälkar och själva blomman är pytte pytte liten.
Någon som har en aning om vad det kan vara?

Det är ganska säkert grässtjärnblomma som är en vanlig växt i ängsmark. Det kan visserligen också vara skogsstjärnblomma eller kärrstjärnblomma men det är osannolikt och för säker artbestämning behövs även bild på bladen och hela växten.

Åhh vilken vacker bild, härliga färger, underbart ljus, tyckte mycket om den :-)
Åh är det det den heter… den är så söt och liten…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Instämmer, sååå vackert. Ibland svävar de små stjärnorna som ett vackert flor i gräset.

bilden är min favorit, och att man kan få den så detaljerad med en kamera är helt otroligt,, så liten och man missar den lätt men är så vacker på nära håll… :-) tack bjornen för ditt svar
Jättevacker blomma Irma!
Underbar ja.
//Pia

fick min nya blom bok i dag, tyvärr är denna blomma inte med där..men snärjmåran som jag frågade om här i ett annat inlägg finns med. Mycket fin och intressant bok.