Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett22-ute-i-naturen
Läst 1449 ggr
bjorsa
0

Parning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här en grönflicksländeparning

mvh/bjorsa

bjorsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till på samma par

mvh/bjorsa

Puma77
0

Tjusigt bjorsa ;)

//Pia

Martin
0

Otroligt vackra foton!

Vackert bjorsa, fortsätt i den stilen!

mvh Martin

irma
0

mycket fina bilder.. skarpa och bra färger.. bra jobbat bjorsa..

en fråga.. hur parar dom sej? tycker "grejen" är i nacken på den undre.. eller är det jag som är dum ?

bjorsa
0

Tack för dom vänliga kommentarerna :-)

De blev kanske lite grönt men bilderna blev underexponerade så jag justerade i levels å då blir de gröna lite mer illgrönt men vassen är väldans grön i bra ljus så kanske inte helt fel . 

#4Irma de verkar lite knepigt för dom :-)Om jag fattat rätt så är de som så att hannen nu håller henne i "nacken/skölden" men att dom sedan parar sig som i första bilden fast jag missade parningsögonblicket då dom sitter ihop hur som haver så är bilden i #1 ingen parningsbild i direkt bemärkelse utan nog mer förspel :-)

mvh/bjorsa

irma
0

#5 :-) skönt att höra att hon får ha nacken i fred :-) gillade dina bilder med det underbart vackra gröna färgen,,stilrena bilder med sländorna som bryter av och kommer fram pga den hel gröna bakgrunden,,är jätte svårt att fota vid starkt solsken och få till de rätta färgerna…
:-( idag stormar det här,,, så det blir nog inget fota,,, går jag ut så blåser jag nog till väders.. men det är klart,,då kan jag fota lite grann från ovan istället :-)